Planetside 2 - Thread generale

Tutto sull'innovativo MMOFPS.

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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi Aragorn89 inviato sabato 13 aprile 2013, 12:02

Since our very own Joshua Sanchez (Mr. Lead Combat Designer if you want to get formal) is busy trying to make GU07 a thing that will happen, I am taking the liberty to post of his intentions for Battle Rifles and Scout Rifles along with what I assume is some BRAND NEW info about VS, grenade, and MAX tuning changes.

Says The Chez:

All VS weapons
The extra damage scaling at range will be removed from all VS weapons. Post patch, the VS damage scaling will match the damage scaling of the other two factions.

Battle Rifles
All battle rifles will be getting recoil adjustments, which will allow them to place multiple shots on the same target at a much faster rate.
In addition, muzzle velocity and/or damage scaling will get slight adjustments so that they’re more capable at range.

Scout Rifles
They goal with these is to give the infiltrator a viable medium range weapon, so they will get a large tuning pass that makes them better fit that role.

MAX weapons
A few of the underperforming TR and VS anti-infantry weapons will be getting minor adjustments to bring them up to par.
All faction anti-vehicle weapons will be getting a large buff. These weapons will be getting the largest adjustment in the patch, with magazine sizes, rate of fire, and more stats all improved.

Grenades
The grenade trajectory is changing so that it is thrown directly at your aim point, instead of being angled slightly from your hand like it is currently on live.



Now we can all mentally prepare for GU07 and this brave new Auraxis - one where rifles will shoot things with greater aplomb, grenades will go where your eye tells you they should, MAX weapons frighten vehicles, and where The Light of Vanu's Wisdom shines down on damage scaling for his followers. Rage and rejoice, O’ community!


Finalmente forse vedremo il lanciagranate AV ( :rotfl: ) del max TR usato? :lol:
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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi Kayato inviato domenica 14 aprile 2013, 23:19

Piccolo post dedicato a chi tiene alto l'orgoglio TR:



Foto con l'eroe del giorno:NugatPRO!
http://steamcommunity.com/id/Kayato601/ ... 4660709749

Parlando di cose serie, tabella sul danno delle munizioni:

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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi ziogianus inviato domenica 14 aprile 2013, 23:54

Foto con l'eroe del giorno:NugatPRO!
http://steamcommunity.com/id/Kayato601/ ... 4660709749

ora ... lasciando stare le parolacce... ma questo è stato così a guardare una porta del tutto inutile (se arrivano alla porta dello spawn delle torri vuol dire che ormai hai perso tutto e stai per morire) per quanto 30 minuti ???

io propongo di migrare nei puffi XD ... :muro: :muro: :muro: :muro:


PS: kaya metti anche la foto (modello foto al mare) del boiler
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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi Kayato inviato lunedì 15 aprile 2013, 10:33

Eccoti al nuovo boiler:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =139291458

Ripensando al tipo, non è che magari era un trucchetto per non farsi kickare come AFK e prendere i punti dell'evento?
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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi ziogianus inviato lunedì 15 aprile 2013, 12:17

avrebbe senso se fosse vero che la struttura resta nostra ... ma in 30 minuti ... succede di tutto per cui lo avrebbero ucciso e dopo 5 minuti di inattività staccato dal server sarebbe stato più intelligente nascondersi nelle casette in fondo al warpgate piuttosto che li in mezzo alla vista di tutti ... su che funzioni la storia delle torrette non so dovrei provare

PS grazie della foto adessso faccio il verso a quelli che ieri sono stati al mare o in giro taggando foto stupide !
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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi Kayato inviato mercoledì 17 aprile 2013, 15:05

Forse me la prendo un po' troppo,ma certe cose mi danno davvero fastidio,continuo a trovare dei fenomeni! Sta mattina c'era l'evento su Esamir (vabbè l'abbiamo perso, del resto la mattina non ci si aspetta niente di che) e mi trovo sto tipo TR mentre difendiamo Snow Hear che spara razzi ai nostri moquito e ne abbatte uno! Ho iniziato a discutere con questo, probabile ragazzino, dicendoli che se deve giocare così può andare anche altrove. Lui si difendeva che è stato un incidente, sue testuali parole: (circa, era in inglese) "non l'ho fatto apposta, quando mi annoio sparo i missili verso i nostri mosquito, ma non volevo colpirlo, è successo per caso". Questo mentre c'era allert su Esamir e stavamo difendendo quel territorio!
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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi ziogianus inviato giovedì 18 aprile 2013, 12:50

All servers will come down for maintenance at 6:00 AM PT (3:00 PM CEST) to patch Game Update 07. Downtime is anticipated to be less than 2 hours. Players may note the following changes:

New in the Depot

NS-44 Commissioner - The awe-inspiring stopping power of the accurate NS-44 Commissioner revolver can put down even mid-range targets with a few well placed shots. Cowboy up and grab one today!
NS-357 Underboss - Chambered for the powerful .357 magnum cartridge, the snub-nosed Underboss revolver features a faster rate of fire and more controllable recoil than its bigger NS-44 brother. The only question left is did you fire five shots or six?
(per chi non avesse capito ci mettono un revolver che fa fico)

Both of these new pistols have statistically identical black and gold tinted versions available to members in the early access section of the Depot
New Helmets for Heavy Assault and MAX: [... finita la serie dei nuovi elmetti senza faccia...]


New Features:
New Weapon Stats are now available! Damage Range, Reload time, and every thing else you need to know about your weapons is now at your fingertips.
Want to see how that Desert Scrub will look on your Sunderer or Character? Now you can with our preview feature!


Infantry Updates

Active Heavy Assault Shields and flak armor will no longer stack.
Jump Jet audio has been increased in volume.
Grenades are now thrown directly at the aim point. The arc has been slightly modified to work with this change.
Tanks mines have been increased in size.
Removed the forced weapon swap after deploying an object.
Lock-on rocket launchers can no longer lock on to turrets.
The repair tool targeting now functions similar to the heal tool.
All extra VS damage scaling at range has been removed. VS minimum damage now matches the damage scaling of the other two factions.

Weapon Specific Changes:

..... [per non tediare la gente ho tranciato sta parte noiosa fatta di numeri ... il senso è che:
- a noi pistolina ad acqua
- per i VS bomba H
- per NC missili intercontinentali balistici "multy-head" ]



Bug Fixes

Fixed health and shield bars intermittently displaying as empty when wearing nanoweave.
Fixed reticule flicker when compensators are equipped on LMGs and slug ammunition is equipped on shotguns.
Fixed 3rd Person animation issues with the Phobos VX86
Fixed an issue that caused 1st and 3rd person animations to break for the Lancer if it was reloaded under the right conditions
Fixed issue that removed access to the VMS or DMO scopes when logging out with them equipped on the Eridani SX5 or SMG-46 Armistice
Fixed visual firing inconsistencies in 3rd person for the Lancer
Purchasing the TMS 4x Scope will no grant access to the correct scope
Fixed 1st person reload animation issue for NS-11 C
Fix for flickering OG-4 scope cross hairs
Healing an ally damaged by friendly fire will no longer grant XP
Addressed problems with the AV MANA Turret not displaying 3rd person projectiles accurately once at least one level of the turret’s cool down cert was purchased

Vehicle Updates

Increased Magrider base strafe acceleration rate.
Increases top speed to 20 KPH (up from 15)
Takes 2 seconds to reach 20 KPH (down from taking 3 seconds to reach 15)
This should also cause the Magrider to not slow down as drastically when strafing over small inclines.

( ooo porelli ... era ora)
Damage received when a vehicle flips over and hits the ground reduced. The vehicle will still take increased damage and eventually be destroyed, but this should allow a chance for the vehicle to right itself or passengers to bail out before it explodes.
Added option to toggle off inverting steering controls when a tank goes into reverse.
Improved Flash Handling
Should be easier to control while in reverse
Traction should be improved at higher speeds
Bug Fixes
Fixed issue that would not allow the S12 Renegade to be equipped while being trialed
Proximity Repair system should now properly award support XP to the owner if they are not in the driver seat

UI Updates

Strategic Communication Improvements
Removed blinking map regions
Capture progress is now displayed on the map
Ally activity displayed on the map
Influence pie charts have been replaced with population percentages
Changed the visualization of enemy activity – activity level coloring is now a gradient of red instead of spectrum of different colors (da capire un po meglio...)
Disabled generator/spawn display for facilities (...pure questa)
Secondary objective timer display added to HUD indicators
Facility icons now visible at all zoom levels on the map
Map legend added
Service Ribbons can now be earned for capturing and defending bases (... o_O sono molto scettico su sta cosa)
Improved Item Preview
Preview is now full screen
Items can now be previewed on multiple classes
Loadout Screen Improvements (...non ti abitui a uno che te lo cambiano )
Locked gear and weapons can now be viewed and unlocked from the loadout screen
Quick camo selector added to main Class/Vehicle screens – Allows you to quickly select and apply permanent camos to all classes/weapons/vehicles
Removed the old class and vehicle landing pages
The currently equipped consumable can now be resupplied directly from the main Class screen
Medals are now displayed in the loadout from the main Class screen
Added a class/vehicle cert button to main Class screen
Specific weapon attachment slots can now be selected from the main Class screen and weapon selection screen
Item descriptions added to the weapon selection screen
Better Weapon Stats shown on weapon selection screen
Replaced stat bars with numbers
Added damage-range degradation graph
More weapon stats displayed
Muzzle velocity
Ammunition
Hip Accuracy
Aim Accuracy
Iron Sight Zoom
Indirect Damage
New HUD indicator for Ammo Packs
Added a Bundles category to the Depot ( ... o-O rubiamo ancora soldi..)
Added invert reverse steering option for track vehicles
Bug Fixes
Loadouts should now unlock properly if players earned enough XP at once to skip the battle rank that unlocked it
The Squad listing in the social window should now display additional squads when scrolling down

Facilities Updates

Increased facility secondary objective (generators and SCUs) XP rewards:
Overload: Raised from 100xp to 250xp
Stabilization: Raised from 100xp to 250xp
Objective Kill: Raised from 100xp to 500xp
(ma se invece di alzare i XP togli i livelli non è meglio?)
Bug Fixes
Turret shadows should rotate with the turret appropriately (ooo finalmente questo si che era importante per questo gioco ...... :muro: :muro: :muro: :muro: )
Vehicles in VR should now respawn more reliably
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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi Kayato inviato giovedì 18 aprile 2013, 13:24

Bisogna vedere in game tante cose per capirle, anche per vedere se funzionano veramente! I Ribbon per la difesa delle bandiere possono incentivare la difesa. Non so se gli XP maggiori per i generatori servono per renderli più appetibili. Bisogna usare il cibo come con gli animali (visto che è quello il livello medio dei giocatori), dare più XP per muovere la gente, così la gente distrugge e protegge i generatori.

Spero molto nel bug fix, sopratutto l'ombra delle torrette mi faceva impazzire :D . In teoria ora si ottengono XP anche per le riparazione del Sunderer-Meccanico.

Ah dimenticavo, forse ora c'è l'attività alleata in mappa!
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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi ziogianus inviato giovedì 18 aprile 2013, 14:52

Kayato ha scritto:....

Spero molto nel bug fix, sopratutto l'ombra delle torrette mi faceva impazzire :D . In teoria ora si ottengono XP anche per le riparazione del Sunderer-Meccanico.

.....



:diavolo: occhio che quando corro dietro alle persone mi scappa il grilleto :P
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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi Aragorn89 inviato giovedì 18 aprile 2013, 15:07

Ma il nuovo sistema di territori ciccia?!
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