Planetside 2 - Thread generale

Tutto sull'innovativo MMOFPS.

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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi Kayato inviato martedì 30 aprile 2013, 16:12

Quando si dice il "deterrente psicologico" dello Striker!




Interessante tattica con il Galaxy

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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi Kayato inviato martedì 30 aprile 2013, 21:16

Attachment Changes
Compensator
Right now this attachment gives a flat 10% reduction to the weapon’s vertical recoil, which is either a big reduction or a hardly noticeable change depending on the base recoil of the weapon.
Post-patch: This attachment is being modified so that it gives different recoil bonuses to different weapons, which will result in a greater recoil bonus across the board.
The hip-fire penalty currently on live will remain the same.
Suppressor
The projectile speed penalty on carbines will be reduced, to match the slower starting projectile velocity of the weapon class. Suppressors on all other weapon types will be unchanged.
Forward Grip
Post patch forward grips will gain two additional benefits. They will reduce the horizontal pull of weapons with an angled recoil pattern, and they will slightly reduce the max horizontal recoil that any weapon can do.
Forward grips on live currently reduce the vertical recoil of LMGs and sniper rifles in addition to a horizontal recoil reduction. This is being removed from LMGs, as it is possible to stack the forward grip and compensator on some weapons and have recoil that is lower than carbines and assault rifles.
Right now the forward grip is the only non-optics attachment without a negative to offset its bonus. Post-patch the forward grip will be gaining a small weapon swap time penalty, which only applies when swapping to the weapon with the forward grip attached.
Velocity Ammo
Currently, velocity ammunition gives a flat 5% increase to all weapons. Like the compensator, this is either a great or poor attachment based on the base weapon’s stats.
Post-patch this attachment will give unique projectile speed bonuses on a per weapon basis. This will result in a buff to velocity ammunition on most weapons.
Grenade and smoke underbarrel launchers
Post-patch: These weapons will collect ammunition from engineer ammo packs at a slower rate.
The above change does not apply to the underbarrel shotgun.
6x scopes
All 6x scopes will be getting weapon sway, similar to sniper rifles.
All 6x and higher scopes, including sniper rifles, will be getting a longer hold breath duration.
Any attachment not listed will be unchanged.
Weapon changes
GU08 will be the largest weapon tuning patch yet, with the majority of infantry weapons tweaked in small ways based on data collected from the server and player feedback.

Noticeable changes:
All assault rifles, carbines, and SMGs will equip faster.
The majority of assault rifles and carbines will gain reload speed buffs to make these weapon classes more competitive with LMGs.
Lower capacity LMGs (50-60 rounds) will also be gaining swap speed and reload buffs to make them more competitive.
Underperforming ranged weapons will be brought up in effectiveness, mainly through recoil changes and the above attachment tweaks.
Edit: One more weapon change. Close range weapons (above 750 RPM) are performing a little too well at long range. These will will become a little more range limited post-GU08.


Dicevo io che le SMG dei vanu erano tremende a lunga distanza.
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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi Aragorn89 inviato giovedì 2 maggio 2013, 10:56

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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi Gorenor inviato giovedì 2 maggio 2013, 14:30

è un aggiornamento un po' al chiaro-scuro la tmg è rallentata nella ricarica, ma il coportamento dell'arma non è stato toccato nel fuoco. Unico lato positivo. tutte le versioni burst sono diventati dei marksman in movimento

aggiungo problemi secondo me sorgeranno per i fucili d'assalto e carabine sopratutto quelle più specifiche tipo lynx e jaguar per noi. mentre agli altri non sembrano aver toccato in modo drastico.

rimane il fatto che le armi burst carabine fucili assalto, li hanno trasformati quasi in marksman.
kikkio ha scritto:conan ti conosco da poco e lui per niente ma non ho mai sentito parlare nessuno più di te

Elpube ha scritto:[...] gente che commenta a sproposito e puntualmente si lamenta de "eh gli sparo un caricatore e lui non muore si gira e mi ammazza, perchè ?" PERCHE SEI COSI' PIPPA CHE MANCO TE NE RENDI CONTO ZIO CAN ! :lol: [...]

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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi Aragorn89 inviato giovedì 2 maggio 2013, 14:44

Quindi l'arma del medico che spara 2x deve essere na figata! :D
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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi Gorenor inviato giovedì 2 maggio 2013, 15:00

nerfata peggiorate le prestazioni anche la trv peggiorato distanza del danno . 60 metri anzichè 65
kikkio ha scritto:conan ti conosco da poco e lui per niente ma non ho mai sentito parlare nessuno più di te

Elpube ha scritto:[...] gente che commenta a sproposito e puntualmente si lamenta de "eh gli sparo un caricatore e lui non muore si gira e mi ammazza, perchè ?" PERCHE SEI COSI' PIPPA CHE MANCO TE NE RENDI CONTO ZIO CAN ! :lol: [...]

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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi Kayato inviato giovedì 2 maggio 2013, 15:24

Io avevo fatto una battuta, ma l'hanno fatto veramente!

Hanno messo le LUCI SOPRA LE MINE!!!!

Come vi dicevo:
calcolatore del danno:
http://www.ps2calc.com/
http://i.imgur.com/CHvFZ.png

Ma a quanto pare con il GU8 non valgono più, finché non le aggiornano.

Questi sono i settaggi video:
http://pastebin.com/XFkf8sYJ

Alla fine serve solo "Display" e "Rendering"
il file da modificare si chiama useroptions.ini e si trova nella cartella generale di ps2.
Ultima modifica di Kayato: giovedì 2 maggio 2013, 17:46; modificato 1 volta in totale.
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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi Gorenor inviato giovedì 2 maggio 2013, 15:31

Kayato ha scritto:Io avevo fatto una battuta, ma l'hanno fatto veramente!

Hanno messo le LUCI SOPRA LE MINE!!!!
[................]
il file da modificare si chiama gameoptions.ini e si trova nella cartella generale di ps2.


Ma non era useroption.ini
kikkio ha scritto:conan ti conosco da poco e lui per niente ma non ho mai sentito parlare nessuno più di te

Elpube ha scritto:[...] gente che commenta a sproposito e puntualmente si lamenta de "eh gli sparo un caricatore e lui non muore si gira e mi ammazza, perchè ?" PERCHE SEI COSI' PIPPA CHE MANCO TE NE RENDI CONTO ZIO CAN ! :lol: [...]

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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi Kayato inviato giovedì 2 maggio 2013, 17:45

Right, modifico
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Re: Planetside 2 - Thread generale

Messaggiodi Aragorn89 inviato venerdì 3 maggio 2013, 10:42

All servers will come down at 12:00 AM PDT (9:00AM CEST) for a brief update to address a few outstanding issues. Downtime is anticipated to be approximately 90 minutes.

Patch Notes:

Adjusted muzzle flash color on the Fracture and Vortex
Fixed chat channel tabs
Addressed exploits for being able to get vehicles stuck in a repair state
Fixed ESF fuel pods
Fixed TRS-12 Uppercut attachments and iron sights
Fixed Heavy Assault Resist Shield ability toggle bug
Removed some work in progress Harasser weapons from the VR Training area
Fixed a bug for certain FX including vehicle engines causing graphical corruption
Fixed water causing a graphical corruption


Ah ecco, lo scudo resistivo che non si spegneva era un bug...ora sì che è con i controcazzi! :D
E piccola surprise per il gore borbottone quando entrerà. :v:
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